Praca w telemarketingu
Szkolenie telemarketing przechodzi każdy rozpoczynający pracę na infolinii albo w sprzedaży telefonicznej. Jest to praca bardzo specyficzna więc trzeba się do niej odpowiednio przygotować. Przede wszystkim nie jest to praca dla każdego. Należy być pewnym siebie, komunikatywnym, dobrze reagować na rozmówcę, potrafić zachęcić go nie tylko do zakupu danej usługi czy towaru, ale przede wszystkim do wysłuchania naszej propozycji. Telemarketing wymaga sporej elokwencji, znajomości natury ludzkiej, ale także nieustępliwości i umiejętności szybkiego reagowania na zmienne nastroje klienta.
Dzwoniąc do osoby, która nie spodziewa się telefonu, trzeba być przygotowanym na to, że taka osoba będzie chciała szybko zakończyć rozmowę, albo od razu się rozłączy. Sztuką jest więc umiejętnie nawiązać dialog i zaciekawić rozmówcę. Jest to coraz trudniejsze biorąc pod uwagę, że nie mamy na ogół czasu ani ochoty na rozmowy z obcymi ludźmi przez telefon. Tym właśnie zajmuje się szkolenie telemarketing – odpowiadaniem na wiele wątpliwości osób, które dopiero zaczynają tę pracę.