Jak napisać skuteczny tekst na stronę WWW

Nie od dziś wiadomo, jak dużą rolę odgrywa marketing w każdym biznesie. Obecnie większość z nas przenosi swoją działalność do Internetu, jeśli nie w całości, to przynajmniej w pewnej części. A z całą pewnością firmy, których celem jest poszerzenie zasięgu swojego działania lub pozyskanie nowych klientów kładą duży nacisk na posiadanie profesjonalnej strony WWW.

Jednak samo posiadanie strony to nie wszystko. Marketing w Internecie wyznacza bowiem nowe trendy, nowe spojrzenie na wiele kwestii, a także nieustannie podąża za potrzebami i oczekiwaniami użytkowników. Dlatego właśnie niezwykle istotnym elementem powodzenia e-biznesu jest skuteczna treść.

Użytkownicy poświęcają zaledwie kilka sekund na zapoznanie się z treścią na stronie, a raczej z jej „przeskanowaniem”. Jeśli w ciągu tych kilku chwil nie znajdą tego, czego potrzebują, opuszczają stronę. Naszym zadaniem jest zatem zachęcenie ich sugestywnym tekstem. Aby tego dokonać, należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe, lecz bardzo istotne elementy:

1. Nagłówek – jego rola jest tu niezwykle ważna. Musi on bowiem być na tyle intrygujący, by zachęcić użytkownika do przeczytania tekstu pod nim. Jednocześnie powinien on w sposób jasny i czytelny oddawać sens znajdującej się pod nim treści i nie wprowadzać użytkowników w błąd. Może być w formie pytania lub niedokończonego zdania. W przypadku stron zawierających ofertę lub opis usługi, warto posłużyć się tzw. call to action, czyli nawołaniem do wykonania jakiejś konkretnej akcji, jak na przykład „Sprawdź najnowszą promocję”, „Wypróbuj ten produkt już teraz”

2. Treść główna podzielona na akapity – aby tekst na naszej stronie był przejrzysty i czytelny, podziel go na krótsze sekcje, czy bloki. Staraj się w miarę możliwości stosować wypunktowanie, zamiast pisać ciągłym tekstem.

3. Wyróżniaj ważne frazy – zabieg ten jest sprawdzoną metodą na zwrócenie uwagi czytelnika na kluczowe dla nas sprawy. W tekście stosujmy pogrubioną czcionkę tam, gdzie piszemy o zaletach lub cechach naszej oferty, czy produktu.

Tworzenie tektów na stronę WWW nie jest proste, jednak stosując powyższe reguły z pewnością Twoje teksty na stronę WWW będą przyjazne użytkownikom i sprawią, iż z chęcią powrócą oni w to miejsce lub, co dla Ciebie jest szczególnie ważne, skorzystają z Twojej oferty.